PENGHARGAAN

Assalamualaikum..
Salam sayang untuk semua kerana sudi2 mengintai di ruangan laman saya yg baru nak bernafas ni.
Sblm jemari sya terus menari,ribuan terima kasih pada adik sya iaitu bloger Senyum-Senyum Diana Rashid sbb tanpa dia, blog sya ni kompem x ujud. Thnk n lebiyu..
Almaklumlah..kakak dia ni slow sikit tentang IT-IT ni..hehehe..
Yg ke 2 plk adalah insan terchenta sya. Tak lain tak bukan dh tentulah Encik sya. Klu tak kerana dia, sampai sekarang karya sya ni dok dlm pendrive jelah..
Utk adik beradik sya yg sering beri semangat..kakyung, Ani, azam, ain, Rina, Ya n abg Jeri.. terima kasih byk2.
Khas untuk mak, terima kasih yg x terhingga. Wlupun bidang ni kurang digemari, sya anggap itu sebagai cabaran untuk berkarya.
Pada sahabat2 Ding Dong..thnk 4ever n ever. Kata2 semangat dan sokongan kalian amat sya hargai dan sanjungi. Kalian mmg best..edea korang adalah yg terbaik!!
Buat kwn2 yg lain, kata2 dan penghargaan korang mmg tersemat dalam hati. Kompem sya x lupa.
Dari itu..sudi2lah mengintai dan membaca krya sya ni. Jgn lupa mengkritik dan mengomen.
Klu nk memuji, sya mohon jgn tinggi2 sgt. Takut sya terperasan hebat. hehehehe...
Risau jgk..bila dah rasa hebat, kompem senang lupa diri dan jatuh ..
Okey...Selamat Membaca..


Saturday 11 April 2015

Bila Caqngah Dz Terasa Lapo..

Kisah di Balik Masakan

 

 Di balik masakan yang kita sajikan, pasti ada cerita.

Bosan juga kalau asyik tulis novel yang panjang-panjang tu.

So..hari ni saya nak tulis cerita pendek pulak.

Yang bestnya cerita pendek saya ni adalah berkisahkan tentang resepi masakan.

Jadi..pada siapa yang berminat dengan resepi saya,

cuba2lah masak.

Terus terang saya katakan...

yang resepi dalam cerita yang saya tuliskan ni adalah resepi dan cara saya sendiri.

Kalau ada persamaan, itu kebetulan sahaja..

Saya memang suka baca dan tulis resepi tapi saya lebih suka masak dengan cara saya.

Tak suka nak tiru2.

Tapi cerita2 yang saya tuliskan ni hanyalah rekaan semata-mata.

Ada juga dari kisah benar saya sendiri tapi tak banyak la..

Ada la dalam satu dua cerita je..

 

Namun

resepi tanpa cerita yang terdapat dalam halaman ni kebanyakannya saya copy

dari laman2 lain.

Sekadar nak buat koleksi je..

Sebelum ni tulis resepi dalam buku.

Sekarang dah malas nak menulis dalam buku sebab buku saya anak2 ambil koyak buat

kapal terbang. Huhuhu…

 

Jadi..

Sebagai wanita, isteri dan ibu..

Wajiblah kita penuhi ilmu kita dengan pelbagai masakan.



Tak rugi pun…

No comments: