PENGHARGAAN

Assalamualaikum..
Salam sayang untuk semua kerana sudi2 mengintai di ruangan laman saya yg baru nak bernafas ni.
Sblm jemari sya terus menari,ribuan terima kasih pada adik sya iaitu bloger Senyum-Senyum Diana Rashid sbb tanpa dia, blog sya ni kompem x ujud. Thnk n lebiyu..
Almaklumlah..kakak dia ni slow sikit tentang IT-IT ni..hehehe..
Yg ke 2 plk adalah insan terchenta sya. Tak lain tak bukan dh tentulah Encik sya. Klu tak kerana dia, sampai sekarang karya sya ni dok dlm pendrive jelah..
Utk adik beradik sya yg sering beri semangat..kakyung, Ani, azam, ain, Rina, Ya n abg Jeri.. terima kasih byk2.
Khas untuk mak, terima kasih yg x terhingga. Wlupun bidang ni kurang digemari, sya anggap itu sebagai cabaran untuk berkarya.
Pada sahabat2 Ding Dong..thnk 4ever n ever. Kata2 semangat dan sokongan kalian amat sya hargai dan sanjungi. Kalian mmg best..edea korang adalah yg terbaik!!
Buat kwn2 yg lain, kata2 dan penghargaan korang mmg tersemat dalam hati. Kompem sya x lupa.
Dari itu..sudi2lah mengintai dan membaca krya sya ni. Jgn lupa mengkritik dan mengomen.
Klu nk memuji, sya mohon jgn tinggi2 sgt. Takut sya terperasan hebat. hehehehe...
Risau jgk..bila dah rasa hebat, kompem senang lupa diri dan jatuh ..
Okey...Selamat Membaca..


Thursday 18 December 2014

BAB 44 KU MOHON SECUBIT KASIHMU

44
AIDIL
Kepercayaan adalah intipati sebuah hubungan yang terbina. Maka belajarlah untuk tidak menjadi pengkhianat jiwa.

“ADA siapa-siapa boleh bagi cadangan, hari ni kita nak ke mana?” Aku beri peluang pada anak-anak aku memilih tempat untuk bercuti. Dalam diam aku dah tersenyum pada anak sulung aku sebab aku dah dapat agak apa jawapan yang akan keluar dari mulut dia nanti.

“CH..!” Jeritnya ceria. Hmm..aku dah agak..

“Kali ni ayah tak mahu pergi CH. Cari tempat lain pulak.” Gesaku serius. Bila semua sudah mula tak dapat nak berfikir, aku senyum pada isteriku Madiha.

“Sayang ada cadangan?” Aku tanya lembut. Bila dia angkat bahu tak tahu aku senyum dalam hati. Rasanya Allah merestui apa yang menjadi anganan ku sejak semalam.

“Sayang siapkan anak-anak. Kemaskan pakaian kita untuk seminggu. Lepas zohor nanti kita bertolak.”

“Abang nak bawak kami ke mana.?”

“Kita balik KL. Rumah abang.” Senyuman Madiha yang lebar buat aku lega kerana sememangnya sejak dulu hanya itu tempat yang menjadi angannya. Cuma aku saja yang asyik mengelak tiap kali dia suarakan mahu ke sana.

Aku bercadang mahu  ke rumah Nur esok pagi. Harap-harap dia masih menanti dan mengharapkan kehadiran aku sebagai satu-satunya abang yang dia ada.


NUR
Kini aku tahu bahagia ada di mana-mana..
PERLAHAN-LAHAN aku berjalan sambil memegang perut aku yang memboyot. Tak tahan dah rasanya membawa perut aku yang besar ni. Zikri kata aku nampak seksi bila mengandung. Ceh! Seksilah sangat. Seksa ada la..!

Langkahku ku atur menuju ke luar rumah. Mendengar suara riuh rendah anak-anak aku bermain di luar buat aku nak sertai sama. Namun entah kenapa kali ini keriuhan berganda-ganda bunyinya. Umpama seperti ada sepuluh orang kanak-kanak di luar rumah.

Aku mula menjenguk luar dari pintu utama. Tercengang aku bila lihat beberapa orang kanak-kanak yang aku tak kenal sedang bermain-main dengan anak-anak aku. Nak kata anak-anak jiran, aku rasa memang tidak sebab yang mereka-mereka ni memang aku tak pernah lihat.

Aku mula melangkah mendekati mereka. Namun langkahku tiba-tiba terhenti bila mendengar suara Zikri berbual dengan beberapa orang di wakaf sebelah kolam ikan milik umi. Aku perasan umi turut berada di situ. Dengan rasa segan, aku melangkah juga untuk melihat siapa tetamu yang tiba-tiba muncul.

“Ha..tu dia! Orang yang kau nak jumpa sangat.” Kata Zikri pada seseoarang di sebelahnya. Bila dia berpaling, langkahku terhenti. Dadaku berdebar-debar.

“Nur! Saya datang nak jumpa adik saya. Bolehkan?” Sopan suaranya kedengaran di corong telingaku. Aku yakin dengan suara itu. Walaupun wajahnya ada sedikit perubahan, aku yakin dia. Walupun susuk badannya juga tidak seperti dulu, aku pasti memang dia yang sedang berdiri depan aku. Aku sedar kehadiran seorang wanita bergaya bertudung sebelah umi. Kini aku yakin, dia sudah menemui kebahagiaannya. Seikhlasnya aku bersyukur dengan kehidupannya sekarang.

Aku ketap bibir menahan sebak. Dalam sebak aku tersenyum. Dalam senyum aku mengangguk laju. Di saat Zikri sedang memimpin tangan aku membawa aku ke arah Aidil, air mata aku meluncur laju. Dalam hati aku ucap beribu-ribu kali kesyukuran kerana Allah masih beri peluang pada aku untuk berjumpa dan memohon ampun dan maaf dengan dia. Dalam hati aku berbangga kerana insan yang aku anggap abang masih ada hati untuk bertemu dengan aku yang bergelar adik. Pada aku, itulah hari yang aku nanti-nantikan. Aku yakin emak dan ayah juga berharap seperti yang aku harapkan sekarang ini. Dan aku yakin emak tenang di sana melihat penyatuan anak-anaknya. Amin..


TAMAT………

No comments: